S
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ DIŞ PAYDAŞ KURULU TOPLANTISI YAPILDI
Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, akreditasyon ve kalite çalışmaları çerçevesinde Dış Paydaş Kurulu Toplantısı düzenledi. 18.04.2023 Salı günü saat 17.00’de uzaktan çevrim içi olarak gerçekleştirilen toplantıya Edebiyat Fakültesi Dekanı ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Yüksel Topaloğlu, Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ali İhsan Öbek, Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sevgi Öztürk, Dış Paydaş üyelerinden Edirne İl Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Soytürk, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Ömür Ceylan, Edirne İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Müzekkâ Bayrak, I. Murat Anadolu Lisesi Müdürü Fahrettin Köse, Paradigma Akademi Yayınevi sahibi Fahri Göker, Türkiye Yazma Eserler Kurum Başkanlığı Kütahya Vahit Paşa Yazma Eser Kütüphanesi Müdürü Musa Öncel katıldı. Gündeme uygun şekilde başlayan programda önce kurum temsilcileri kendilerini tanıttı. Ardından Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ders Planı paylaşıldı ve plan üzerinde her paydaş söz aldı ve düşüncelerini ifade etti. Ders planı üzerine yapılan değerlendirmelerde şu görüş ve öneriler ortaya kondu:
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ders Planında yer alan seçmeli derslerden bazıları, lisans seviyesinin üzerindedir. Ders Planının bu açıdan gözden geçirilmesi ve gerekli özelleştirmelerin yapılması, müfredatın bütünlüğüne katkı sağlar.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ders Planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersler arasında içerik düzleminde bazı çakışmalar/benzerlikler dikkati çekmektedir. Bu tür tekrarların önlenmesi önemlidir. Bu itibarla Ders Planı bu açıdan gözden geçirilebilir ve tekrara yol açan dersler güncellenebilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ders Planında bazı derslerin (Eski Türk Edebiyatı I-II, III-IV, Yeni Türk Edebiyatı I-II, III-IV, Osmanlıca I-II vb.) ulusal kredilerinin yüksek olduğu, bazı derslerin de uzun sürelere yayıldığı dikkati çekmektedir. Bununla birlikte bazı yarıyıllarda yer alan derslerin (I-II, III-IV. yarıyıllar) kredi toplamlarının oldukça fazla olduğu, öğrencilerin başka aktivitelere zaman ayırmalarına olanak sağlamadığı ifade edildi. Ders Planının bu açıdan ele alınması ve programın hafifletilmesinin önem arz ettiği vurgulandı.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Seçmeli Ders Havuzu, mevcut olanlarla birlikte özellikle tiyatro, ebru, musiki gibi uygulamaya yönelik sanat dersleri ile zenginleştirilebilir. Bu tür dersler, öğrencilerin bölümle ilişkilerini daha da arttıracağı muhakkaktır.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, yasal kuruluşu her ne kadar bilim adamı ve araştırmacı yetiştirmek üzerine tasarlanmış ise de günümüz gerçekliğini dikkate alabilir ve bazı güncellemeleri yapabilir. Bu kapsamda öğretmenlik atamaları için yapılan ÖSYM sınavlarında çıkan alan soruları, Bölüm ve öğretim elemanları nezdinde dikkate alınabilir, özellikle söz konusu konular ve sorular son sınıf müfredatına dâhil edilebilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü kültür, sanat ve edebiyat bakımından son derece zengin bir şehirde faaliyet göstermektedir. Özellikle bu şehirde ve bölümde okuyan öğrencilerin klasik ve modern dönemlerde Edirne’de ortaya çıkan edebî şahsiyetler, verimler ve mekânları ile karşılaşmaları, şehri bu yönleri ile tanımaları ve öğrenmeleri için Bölüm Seçmeli Ders Havuzuna “Şehir ve Edebiyat”, “Edirne ve Edebiyat”, “Klasik Türk Edebiyatında Edirne”, “Modern Türk Edebiyatında Edirne” gibi adlarla yeni derslerin eklenmesi son derece yararlı olabilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olan öğrenciler dergilerde, gazetelerde, yayınevlerinde editörlük vb. mesleklerle istihdam edilebilmektedir. Bölüm, bu gerçekliği dikkate alarak öğrencilerini hayata hazırlamak için Seçmeli Ders Havuzuna Medya Okuryazarlığı, Editörlük, Yayın Süreçleri, Dizgi, Mizanpaj gibi teknik konuları içeren dersler ekleyebilir. Bu dersler, kuşkusuz öğrencilerin farklı iş kollarında tercih edilmelerini kolaylaştıracaktır.