2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME (DERS SEÇİMİ) İŞLEMLERİ

1- 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Ders Seçimleri;


-Fakültemiz  lisans programları öğrencileri için 12 Şubat 2024 (08:30)– 16 Şubat 2024 (17:30) tarihleri arasında internet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecektir. Elektronik ortam dışında kayıt yenileme işlemi yapılmayacaktır.

2- Ders seçim işlemi için ayrılmış olan süre kesinlikle uzatılmayacaktır.

3- a) 2023 YKS sonucunda Üniversitemiz Birinci Öğretim programlarına yeni kayıt yapan öğrencilerimiz ile öğrenim süresini aşmayan Birinci Öğretim öğrencilerimiz doğrudan Öğrenci Bilgi Sistemine girip ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirler.

b) İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim (yeni kayıt dahil) öğrencileri, öğrenim süresini aşan Birinci Öğretim öğrencileri, yurt dışından öğrenci kabulü (kendi imkanı) ile öğrenim gören öğrencilerin yukarıda belirtilen tarihler içinde kayıt yenileme işlemlerini yapabilmeleri için ilk önce öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini Akbank’ın Türkiye’deki herhangi bir şubesine elden veya internet bankacılığı ile yatırmaları gerekmektedir. (Eğer öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretinizi yanlışlıkla farklı bir hesaba yatırmış iseniz, öğrenci bilgi sisteminde kayıt yenileme işlemi ile ilgili ekran açılmayacaktır.)
İnternetten Kayıt Yenileme İşlemi İçin:

a) Öğrencilerimiz internete bağlı herhangi bir bilgisayardan “https://obs.trakya.edu.tr” internet adresine girdikten sonra kurumsal e-posta hesaplarına ait kullanıcı bilgileri ile sisteme giriş yapacaklardır.

b) Ekranın sol tarafında bulunan “Kayıt Yenileme İşlemleri” ibaresinin altındaki “Ders Kayıt İşlemleri” tuşuna basınız.

c) Açılan ekranın sol kısmında ilgili yarıyılda “Açılan Dersler” bulunmaktadır.

ç) Eğer geçmiş yıllardan başarısız olduğunuz dersler var ise bu dersler ekranın sağ kısmında “Seçtiğiniz Dersler” alanında önceden seçilmiş olarak gelecektir.

d) “Açılan Dersler”in başlığının altında yer alan derslerin yanındaki artı (+) butonuna tıklayarak almak istediğiniz dersleri seçebilirsiniz.

e) Alttan almak zorunda olduğunuz ve yeni seçtiğiniz dersler, ekranın sağ kısmında “Seçtiğiniz Dersler” başlığının altında gelecektir. Seçtiğiniz derslerin altında yer alan “Taslak Olarak Kaydet” tuşuna tıklayarak seçimlerinizi kaydediniz. Seçilmiş olan dersler üzerinde danışman onayına gönder işlemi yapılana kadar değişiklik yapılabilmektedir.

f) Son kontrollerinizi yaptıktan sonra “Danışman Onayına Gönder” tuşuna tıklanır. Ekrana “Seçtiğiniz dersler danışman onayına gönderilecektir. Devam etmek istiyor musunuz?” şeklinde bir uyarı gelecektir. “Evet”i seçtiğinizde ders seçimleriniz danışman onayına gönderilecek ve seçilmiş dersler üzerinde değişiklik yapılamayacaktır.

g) Konu ile ilgili sorularınızı biriminizde bulunan öğrenci işleri bürosuna iletebilirsiniz

Bölüm Sınıf Danışmanları İçin Tıklayınız.

Danışman Duyurusu için Tıklayınız.

Harç Ücretlerini Öğrenmek için Tıklayınız.

Yabancı Uyruklu Öğrenci Harç Ücretlerini Öğrenmek için Tıklayınız

Üniversite (Alan Dışı) Seçmeli Ders Havuzu Birinci Öğretim Dersleri için Tıklayınız

Üniversite (Alan Dışı) Seçmeli Ders Havuzu İkinci Öğretim Dersleri için Tıklayınız 

Kayıt Yenileme (Ders Seçim) Eğitim Videosu

Bu içerik 11.02.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 5737 kez okundu.