S
2022-2023 BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME (DERS SEÇİMİ) DUYURUSU
ÖĞRENCİ DUYURUSU
1- 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Ders Seçimleri 06 Şubat 2023 (08:30) - 10 Şubat 2023 (17:30) tarihleri arasında internet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.
2- Ders seçim işlemi için ayrılmış olan süre kesinlikle uzatılmayacaktır.
3- a) 2022 YKS sonucunda Üniversitemiz Birinci Öğretim programlarına yeni kayıt yapan öğrencilerimiz ile öğrenim süresini aşmayan Birinci Öğretim öğrencilerimiz doğrudan Öğrenci Bilgi Sistemine girip ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
b) İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim (yeni kayıt dahil) öğrencileri, öğrenim süresini aşan Birinci Öğretim öğrencileri, yurt dışından öğrenci kabulü (kendi imkanı) ile öğrenim gören öğrencilerin yukarıda belirtilen tarihler içinde kayıt yenileme işlemlerini yapabilmeleri için ilk önce öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini Akbank’ın Türkiye’deki herhangi bir şubesine elden veya internet bankacılığı ile yatırmaları gerekmektedir. (Eğer öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretinizi yanlışlıkla farklı bir hesaba yatırmış iseniz, öğrenci bilgi sisteminde kayıt yenileme işlemi ile ilgili ekran açılmayacaktır.)
İnternetten Kayıt Yenileme İşlemi İçin:
a) İnternet’e bağlı herhangi bir bilgisayardan yararlanarak “https://www.trakya.edu.tr” adresinde bulunan “Öğrenci” menüsü altındaki “Öğrenci Bilgi Sistemi” ne girebilir veya “https://obs.trakya.edu.tr” internet adresini doğrudan kullanabilirsiniz. Karşınıza “Sisteme Giriş” ekranı gelecektir.
b) Ekranın sol tarafında bulunan “Şifre gerektiren işlemler için lütfen sisteme giriş yapınız” ibaresinin altındaki “Giriş” tuşuna basınız. Açılan pencereye öğrenci no ve şifrenizi yazıp, “Giriş” tuşuna tıklayınız.
c) Sol bölümde yer alan “Kayıtlanma” seçeneğinden “Kayıt Yenileme” işlemini seçiniz.
ç) Açılan ekranın üst kısmında “Alabileceğim Dersler”, onun altında ise “Seçtiğim Dersler” yer almaktadır. Eğer geçmiş yıllardan başarısız olduğunuz dersler var ise bu dersler “Seçtiğim Dersler” alanında önceden seçilmiş olarak gelecektir.
d) Yeni dönemde almak istediğiniz dersleri üzerine tıklayarak seçiniz ve “+ Seçtiğim Dersleri Ekle” tuşuna basarak tek tek ekleyiniz.
e) Alttan almak zorunda olduğunuz ve yeni seçtiğiniz dersler, “Seçtiğim Dersler” alanında yer almaktadır. Son kontrollerinizi yaptıktan sonra “Seçimlerimi Kaydet” tuşuna basarak ders seçme işlemini sonlandırabilirsiniz.
f) Danışmanınız bu sürece onay verinceye kadar, seçilmiş olan dersler üzerinde değişiklik yapılabilmektedir.
g) Konu ile ilgili sorularınızı biriminizde bulunan öğrenci işleri bürosuna iletebilirsiniz.
NOT: Ders seçimlerinde öğrencilerin öncelikle (Ara Sınıf Öğrencileri İçin) daha önceki dönemden kesmiş olduğu zorunlu veya seçmeli dersler ile alıp başarısız olduğu dersleri alması gerekmektedir. Başarısız dersleri alan öğrenciler kalan kredileri ile kendi dönemlerinden ders alabilirler. Ders seçimlerinde hata bulunan öğrencilerin Danışmanları ile iletişime geçmeleri rica olunur. Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan " Mesaj" menüsünde yer alan "Mesajlarım" kısmından Danışmanları ile iletişime geçebilirler.
Bölüm Sınıf Danışmanları İçin Tıklayınız.
Öğrencilerin bulundukları dönemde alması gereken dersler aşağıdaki belirtilmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı (Örgün-İkinci Öğretim) Ders Planı
Türk Dili ve Edebiyatı (Pristine Üniversitesi Ortak)
Tarih (Örgün-İkinci Öğretim) Ders Planı
Arkeoloji Bölümü Ders Planı
Sanat Tarihi Bölümü Ders Planı
Mütercim Tercümanlık (İngilizce) İntibak Programı
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı
Almanca Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı Değişikliği İntibak Programı
Boşnak Dili ve Edebiyatı Programı Ders Planı
Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı Programı Ders Planı
1- 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Ders Seçimleri 06 Şubat 2023 (08:30) - 10 Şubat 2023 (17:30) tarihleri arasında internet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.
2- Ders seçim işlemi için ayrılmış olan süre kesinlikle uzatılmayacaktır.
3- a) 2022 YKS sonucunda Üniversitemiz Birinci Öğretim programlarına yeni kayıt yapan öğrencilerimiz ile öğrenim süresini aşmayan Birinci Öğretim öğrencilerimiz doğrudan Öğrenci Bilgi Sistemine girip ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
b) İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim (yeni kayıt dahil) öğrencileri, öğrenim süresini aşan Birinci Öğretim öğrencileri, yurt dışından öğrenci kabulü (kendi imkanı) ile öğrenim gören öğrencilerin yukarıda belirtilen tarihler içinde kayıt yenileme işlemlerini yapabilmeleri için ilk önce öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini Akbank’ın Türkiye’deki herhangi bir şubesine elden veya internet bankacılığı ile yatırmaları gerekmektedir. (Eğer öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretinizi yanlışlıkla farklı bir hesaba yatırmış iseniz, öğrenci bilgi sisteminde kayıt yenileme işlemi ile ilgili ekran açılmayacaktır.)
İnternetten Kayıt Yenileme İşlemi İçin:
a) İnternet’e bağlı herhangi bir bilgisayardan yararlanarak “https://www.trakya.edu.tr” adresinde bulunan “Öğrenci” menüsü altındaki “Öğrenci Bilgi Sistemi” ne girebilir veya “https://obs.trakya.edu.tr” internet adresini doğrudan kullanabilirsiniz. Karşınıza “Sisteme Giriş” ekranı gelecektir.
b) Ekranın sol tarafında bulunan “Şifre gerektiren işlemler için lütfen sisteme giriş yapınız” ibaresinin altındaki “Giriş” tuşuna basınız. Açılan pencereye öğrenci no ve şifrenizi yazıp, “Giriş” tuşuna tıklayınız.
c) Sol bölümde yer alan “Kayıtlanma” seçeneğinden “Kayıt Yenileme” işlemini seçiniz.
ç) Açılan ekranın üst kısmında “Alabileceğim Dersler”, onun altında ise “Seçtiğim Dersler” yer almaktadır. Eğer geçmiş yıllardan başarısız olduğunuz dersler var ise bu dersler “Seçtiğim Dersler” alanında önceden seçilmiş olarak gelecektir.
d) Yeni dönemde almak istediğiniz dersleri üzerine tıklayarak seçiniz ve “+ Seçtiğim Dersleri Ekle” tuşuna basarak tek tek ekleyiniz.
e) Alttan almak zorunda olduğunuz ve yeni seçtiğiniz dersler, “Seçtiğim Dersler” alanında yer almaktadır. Son kontrollerinizi yaptıktan sonra “Seçimlerimi Kaydet” tuşuna basarak ders seçme işlemini sonlandırabilirsiniz.
f) Danışmanınız bu sürece onay verinceye kadar, seçilmiş olan dersler üzerinde değişiklik yapılabilmektedir.
g) Konu ile ilgili sorularınızı biriminizde bulunan öğrenci işleri bürosuna iletebilirsiniz.
NOT: Ders seçimlerinde öğrencilerin öncelikle (Ara Sınıf Öğrencileri İçin) daha önceki dönemden kesmiş olduğu zorunlu veya seçmeli dersler ile alıp başarısız olduğu dersleri alması gerekmektedir. Başarısız dersleri alan öğrenciler kalan kredileri ile kendi dönemlerinden ders alabilirler. Ders seçimlerinde hata bulunan öğrencilerin Danışmanları ile iletişime geçmeleri rica olunur. Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan " Mesaj" menüsünde yer alan "Mesajlarım" kısmından Danışmanları ile iletişime geçebilirler.
Bölüm Sınıf Danışmanları İçin Tıklayınız.
Öğrencilerin bulundukları dönemde alması gereken dersler aşağıdaki belirtilmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı (Örgün-İkinci Öğretim) Ders Planı
Türk Dili ve Edebiyatı (Pristine Üniversitesi Ortak)
Tarih (Örgün-İkinci Öğretim) Ders Planı
Arkeoloji Bölümü Ders Planı
Sanat Tarihi Bölümü Ders Planı
Mütercim Tercümanlık (İngilizce) İntibak Programı
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı
Almanca Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı Değişikliği İntibak Programı
Almanca Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı
Bulgarca Mütercimve Tercümanlık Programı Değişikliği İntibak Programı
Bulgarca Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı
Arnavut Dili ve Edebiyatı Programı Ders PlanıBulgarca Mütercimve Tercümanlık Programı Değişikliği İntibak Programı
Bulgarca Mütercim ve Tercümanlık Programı Ders Planı
Boşnak Dili ve Edebiyatı Programı Ders Planı
Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı Programı Ders Planı
Bu içerik 01.02.2023 tarihinde yayınlandı ve toplam 3423 kez okundu.